20 نصرت از خدا

ترجمه قدیمی گویا

ترجمه قدیمی کتاب مزامیر

 



نصرت‌ از خدا
براي‌ سالار مغنيان‌. مزمور داود
خداوند تو را در روز تنگي‌ مستجاب فرمايد. نام‌ خداي‌ يعقوب‌ تو را سرافراز نمايد. 2 نصرت‌ براي‌ تو از قدس‌ خود بفرستد و تو را از صهيون‌ تأييد نمايد. 3 جميع‌ هداياي‌ تو را به‌ ياد آورد و قرباني‌هاي‌ سوختني‌ تو را قبول‌ فرمايد. سلاه‌. 4 موافق‌ دل‌ تو به‌ تو عطا فرمايد و همة‌ مشورت‌هاي‌ تو را به‌ انجام‌ رساند.
5 به‌ نجات‌ تو خواهيم‌ سراييد و به‌ نام‌ خداي‌ خود، عَلَم‌ خود را خواهيم‌ افراشت‌. خداوند تمامي‌ مسألت‌ تو را به‌ انجام‌ خواهد رسانيد. 6 الا´ن‌ دانسته‌ام‌ كه‌ خداوند مسيح‌ خود را مي‌رهاند. از فلك‌ قدس‌ خود او را اجابت‌ خواهد نمود، به‌ قوّت‌ نجات‌بخش‌ دست‌ راست‌ خويش‌. 7 اينان‌ ارابه‌ها را و آنان‌ اسبها را، اما ما نام‌ يهوه‌ خداي‌ خود را ذكر خواهيم‌ نمود. 8 ايشان‌ خم‌ شده‌، افتاده‌اند و اما ما برخاسته‌، ايستاده‌ايم‌.
9 اي‌ خداوند نجات‌ بده‌! پادشاه‌ در روزي‌ كه‌ بخوانيم‌، ما را مستجاب‌ فرمايد.


ترجمه تفسيری

 


پيروزي‌ پادشاه‌ برگزيده‌ خداوند
خداوند دعاي‌ تو را در روز بلا اجابت‌ فرمايد! خداي‌ يعقوب‌ از تو محافظت‌ نمايد. 2 خداوند از مكان‌ مقدس‌ خود، برايت‌ كمك‌ بفرستد، و از كوه‌ صهيون‌ تو را حمايت‌ كند! 3 تمام‌ هداياي‌ تو را به‌ ياد آورد و قرباني‌هاي‌ سوختني‌ات‌ را قبول‌ فرمايد. 4 آرزوي‌ دلت‌ را برآورَد و تو را در همه‌ كارهايت‌ موفق‌ سازد. 5 ما از شنيدن‌ خبر پيروزي‌ تو شاد خواهيم‌ شد و پرچم‌ پيروزي‌ را به‌ نام‌ خداي‌ خود برخواهيم‌ افراشت‌. بلي‌، خداوند تمام‌ درخواستهاي‌ تو را اجابت‌ فرمايد!
6 اينك‌ مي‌دانم‌ كه‌ خداوند از مكان‌ مقدس‌ خود در آسمان‌، دعاي‌ پادشاه‌ برگزيده‌ خود را اجابت‌ مي‌كند و با نيروي‌ نجاتبخش‌ خويش‌ او را مي‌رهاند. 7 برخي‌ به‌ عرابه‌هاي‌ خود مي‌بالند و برخي‌ ديگر به‌ اسبهاي‌ خويش‌، ولي‌ ما به‌ خداوند، خداي‌ خود فخر مي‌كنيم‌! 8 آنان‌ به‌ زانو درمي‌آيند و مي‌افتند، اما ما برمي‌خيزيم‌ و پابرجا مي‌مانيم‌.
9 اي‌ خداوند، پادشاه‌ ما را پيروز گردان‌ و هنگامي‌ كه‌ از تو كمك‌ مي‌طلبيم‌، ما را اجابت‌ فرما!


راهنما



مزمور 20 . سرود توكل‌

اين‌ مزمور همچون‌ سرود و مارش‌ جنگ‌ بود كه‌ به‌ هنگام‌ به‌ اهتزاز درآوردن‌ پرچم‌ها سراييده‌ مي‌شد، همچنين‌ دعايي‌ است‌ بجهت‌ نصرت‌ و پيروزي‌، بطوري‌ كه‌ داود با توكل‌ بر خداوند و نه‌ تكيه‌ بر ارابه‌ها و اسبان‌ (آية‌ 7) عازم‌ ميدان‌ جنگ‌ مي‌شود.

 

  • مطالعه 1300 مرتبه
  • آخرین تغییرات در %ق ظ, %13 %504 %1394 %11:%بهمن