21 شادی در نجات خدا

ترجمه قدیمی گویا

ترجمه قدیمی کتاب مزامیر

 



شادي‌ در نجات‌ خدا
براي‌ سالار مغنيان‌. مزمور داود.
‌ اي‌ خداوند در قوّت‌ تو پادشاه‌ شادي مي‌كند و در نجات‌ تو چه‌ بسيار به‌ وجد خواهد آمد. 2 مراد دل‌ او را به‌ وي‌ بخشيدي‌ و مسألت‌ زبانش‌ را از او دريغ‌ نداشتي‌. سلاه‌. 3 زيرابه‌ بركات‌ نيكو بر مراد او سبقت‌ جستي‌. تاجي‌ از زرِ خالص‌ برسر وي‌ نهادي‌. 4 حيات‌ را از تو خواست‌ و آن‌ را به‌ وي‌ دادي‌، و طول‌ ايام‌ را تا ابدالا´باد. 5 جلال‌ او به‌ سبب‌ نجات‌ تو عظيم‌ شده‌. اكرام‌ و حشمت‌ را بر او نهاده‌اي‌. 6 زيرا او را مبارك‌ ساخته‌اي‌ تا ابدالا´باد. به‌ حضور خود او را بي‌نهايت‌ شادمان‌ گردانيده‌اي‌. 7 زيرا كه‌ پادشاه‌ بر خداوند توكل‌ مي‌دارد، و به‌ رحمت‌ حضرت‌ اعلي‌' جنبش‌ نخواهد خورد.
8 دست‌ تو همة‌ دشمنانت‌ را خواهد دريافت‌. دست‌ راست‌ تو آناني‌ را كه‌ از تو نفرت‌ دارند خواهد دريافت‌. 9 در وقت‌ غضب‌ خود، ايشان‌ را چون‌ تنور آتش‌ خواهي‌ ساخت‌. خداوند ايشان‌ را در خشم‌ خود خواهد بلعيد و آتشْ ايشان‌ را خواهد خورد. 10 ثمرة‌ ايشان‌ را از زمين‌ هلاك‌ خواهي‌ ساخت‌ و ذريت‌ ايشان‌ را از ميان‌ بني‌آدم‌. 11 زيرا قصد بدي‌ براي‌ تو كردند و مكايدي‌ را انديشيدند كه‌ آن‌ را نتوانستند بجا آوَرْد. 12 زيرا كه‌ ايشان‌ را روگردان‌ خواهي‌ ساخت‌. بر زههاي‌ خود تيرها را به‌ روي‌ ايشان‌ نشان‌ خواهي‌ گرفت‌. 13 اي‌ خداوند در قوّت‌ خود متعال‌ شو. جبروت‌ تو را ترنم‌ و تسبيح‌ خواهيم‌ خواند.


ترجمه تفسيری

 


شادي‌ بخاطر پيروزي‌
اي‌ خداونـد، پادشاه‌ از قوتـي‌ كه‌ به‌ او داده‌اي‌ شادي‌ مي‌كند و از پيروزي‌اي‌ كه‌ به‌ او بخشيده‌اي‌ شادمان‌ است‌. 2 تو آرزوي‌ دل‌ او را برآوردي‌ و هرچه‌ از تو خواسته‌ از او دريـغ‌ نداشتـي‌. 3 تو با بركات‌ نيكو، به‌ استقبالش‌ رفتي‌ و تاجي‌ از طلاي‌ ناب‌ بر سرش‌ نهادي‌. 4 از تو حيات‌ خواست‌، به‌ او دادي‌ و بقا و طول‌ عمر به‌ او بخشيدي‌.
5 شكوه‌ و عظمت‌ او بخاطر پيروزي‌اي‌ است‌ كه‌ تو به‌ او بخشيده‌اي‌. تو به‌ او عزت‌ و احترام‌ داده‌اي‌. 6 او را تا ابد با بركاتت‌ پر ساخته‌اي‌ و با حضورت‌ او را شاد گردانيده‌اي‌.
7 پادشاه‌ بر خداوند توكل‌ دارد و به‌ لطف‌ خداي‌ متعال‌ هميشه‌ پايدار خواهد ماند. 8 پادشاه‌ بر همه‌ دشمنانش‌ غلبه‌ خواهد يافت‌. 9 او وقتي‌ بيايد مانند آتش‌ مشتعل‌ مخالفانش‌ را نابود خواهد كرد.
آتش‌ خشم‌ خداوند، دشمنان‌ پادشاه‌ را خواهد بلعيد؛ 10 و نسل‌ آنها را از روي‌ زمين‌ نابود خواهد ساخت‌.
11 آنها بر ضد پادشاه‌ قيام‌ كردند و نقشه‌هاي‌ پليد كشيدند، اما موفق‌ نشدند. 12 او با تير و كمان‌ آنها را هدف‌ قرار خواهد داد و ايشان‌ برگشته‌، پا به‌ فرار خواهند گذاشت‌.

13 اي‌ خداوند، بخاطر قدرتت‌ تو را ستايش‌ مي‌كنيم‌ و عظمت‌ تو را مي‌سراييم‌.

راهنما



مزمور 21 . شكرگزاري‌ بجهت‌ پيروزي‌

آنها پس‌ از جنگ‌، خداوند را شكر مي‌گويند چرا كه‌ در مزمور 20 يعني‌ قبل‌ از نبرد در اين‌ مورد دعا كرده‌ بودند. ظاهراً اين‌ مزمور به‌ داود اشاره‌ مي‌كند، اما در عين‌ حال‌ با توجه‌ به‌ ابدي‌ بودن‌ كرسي‌ سلطنت‌ در آية‌ 4 بنظر مي‌رسد كه‌ بيانگر نبوتي‌ در خصوص‌ عيسي‌ مسيح‌ باشد.

 

  • مطالعه 1188 مرتبه
  • آخرین تغییرات در %ق ظ, %13 %504 %1394 %11:%بهمن
مطالب بیشتر از همین گروه « 22 سرود غم و پیروزی 20 نصرت از خدا »