26 دعای مرد عادل

ترجمه قدیمی گویا

ترجمه قدیمی کتاب مزامیر

 



دعاي‌ مرد عادل‌
مزمور داود
اي‌ خداوند ، مرا داد بده‌ زيرا كه‌ من‌ در كمال‌ خود رفتار نموده‌ام‌ و بر خداوند توكل‌ داشته‌ام‌، پس‌ نخواهم‌ لغزيد. 2 اي‌ خداوند مرا امتحان‌ كن‌ و مرا بيازما. باطن‌ و قلب‌ مرا مصفّي‌ گردان‌. 3 زيرا كه‌ رحمت‌ تو در مدّ نظر من‌ است‌ و در راستي‌ تو رفتار نموده‌ام‌؛ 4 با مردان‌ باطل‌ ننشسته‌ام‌ و با منافقين‌ داخل‌ نخواهم‌ شد. 5 از جماعت‌ بدكاران‌ نفرت‌ مي‌دارم‌ و با طالحين‌ نخواهم‌ نشست‌. 6 دستهاي‌ خود را در صفا مي‌شويم‌. مذبح‌ تو را اي‌ خداوند طواف‌ خواهم‌ نمود، 7 تا آواز حمد تو را بشنوانم‌ و عجايب‌ تو را اخبار نمايم‌.
8 اي‌ خداوند محل‌ خانة‌ تو را دوست‌ مي‌دارم‌ و مقام‌ سكونت‌ جلال‌ تو را. 9 جانم‌ را با گناهكاران‌جمع‌ مكن‌ و نه‌ حيات‌ مرا با مردمان‌ خون‌ريز، 10 كه‌ در دستهاي‌ ايشان‌ آزار است‌ و دست‌ راست‌ ايشان‌ پر از رشوه‌ است‌. 11 و اما من‌ در كمال‌ خود سالك‌ مي‌باشم‌. مرا خلاصي‌ ده‌ و بر من‌ رحم‌ فرما. 12 پايم‌ در جاي‌ هموار ايستاده‌ است‌. خداوند را در جماعت‌ها متبارك‌ خواهم‌ خواند.


ترجمه تفسيری

 


دعاي‌ مرد نيك‌
اي‌ خداوند، به‌ داد من‌ برس‌، زيرا در كمال‌ صداقت‌ رفتار مي‌كنم‌ و توكل‌ راسخ‌ به‌ تو دارم‌. 2 خداوندا، مرا بيازما. فكر و دل‌ مرا تفتيش‌ كن‌ و پاك‌ ساز؛ 3 زيرا رحمت‌ تو را در نظر دارم‌ و وفاداري‌ تو را شعار زندگي‌ خود كرده‌ام‌.
4 با مردان‌ نادرست‌ نمي‌نشينم‌ و با اشخاص‌ دورو و متظاهر رفت‌ و آمد نمي‌كنم‌. 5 از بدكاران‌ نفرت‌ دارم‌ و با شروران‌ معاشرت‌ نمي‌كنم‌. 6 دستهاي‌ خود را خواهم‌ شست‌ تا نشان‌ دهم‌ كه‌ بي‌گناهم‌، سپس‌ قربانگاه‌ تو را طواف‌ خواهم‌ كرد. 7 آنگاه‌ با سراييدن‌ سرود شكرگزاري‌ كارهاي‌ شگفت‌انگيز تو را به‌ همه‌ خبر خواهم‌ داد.
8 خداوندا، خانه‌ تو را كه‌ حضور پرجلالت‌ در آنجاست‌، دوست‌ مي‌دارم‌. 9و10 پس‌ با من‌ مانندبدكاران‌ و قاتلان‌ رفتار نكن‌ كه‌ رشوه‌ مي‌دهند و خون‌ مردم‌ را مي‌ريزند.
11 اما من‌ راستي‌ را پيشه‌ كرده‌ام‌؛ بر من‌ رحم‌ كن‌ و مرا نجات‌ ده‌.

12 خداوند را در حضور مردم‌ سپاس‌ خواهم‌ گفت‌، زيرا مرا از خطر مي‌رهاند.

راهنما



مزمور 26 . داود از كامليّت‌ خود سخن‌ مي‌گويد

اين‌ مزمور در مقايسه‌ با مزمور قبلي‌ بسيار متفاوت‌ بوده‌ و در آن‌ از مطالب‌ نسبتاً مثبتي‌ ياد شده‌ است‌ (رجوع‌ كنيد به‌ مزمور 32).

 

  • مطالعه 1179 مرتبه
  • آخرین تغییرات در %ق ظ, %13 %507 %1394 %11:%بهمن