29 تمجید خداوند

ترجمه قدیمی گویا

ترجمه قدیمی کتاب مزامیر

 



تمجيد خداوند
مزمور داود
اي‌ فرزندان‌ خدا، خداوند را توصيف‌كنيد. جلال‌ و قوّت‌ را براي‌ خداوند توصيف‌ نماييد. 2 خداوند را به‌ جلال‌ اسم‌ او تمجيد نماييد. خداوند را در زينت‌ قدوسيّت‌ سجده‌ كنيد.
3 آواز خداوند فوق‌ آبها است‌. خداي‌ جلال‌ رعد مي‌دهد. خداوند بالاي‌ آبهاي‌ بسيار است‌. 4 آواز خداوند با قوّت‌ است‌. آواز خداوند با جلال‌ است‌. 5 آواز خداوند سروهاي‌ آزاد را مي‌شكند. خداوند سروهاي‌ آزاد لبنان‌ را مي‌شكند. 6 آنها را مثل‌ گوساله‌ مي‌جهاند. لبنان‌ و سريون‌ را مثل‌ بچة‌ گاو وحشي‌. 7 آواز خداوند زبانه‌هاي‌ آتش‌ را مي‌شكافد. 8 آواز خداوند صحرا را متزلزل‌ مي‌سازد. خداوند صحراي‌ قادِشْ را متزلزل‌ مي‌سازد. 9 آواز خداوند غزالها را به‌ درد زه‌ مي‌اندازد، و جنگل‌ را بي‌برگ‌ مي‌گرداند. و در هيكل‌ او جميعاً جلال‌ را ذكر مي‌كنند.
10 خداوند بر طوفان‌ جلوس‌ نموده‌. خداوند نشسته‌ است‌ پادشاه‌ تا ابدالا´باد. 11 خداوند قوم‌خود را قوّت‌ خواهد بخشيد. خداوند قوم‌ خود را به‌ سلامتي‌ مبارك‌ خواهد نمود.


ترجمه تفسيری

 


صداي‌ خداوند در طوفان‌
اي‌ فرشتگان‌، خداوند را ستايش‌ كنيد! شكوه‌ و عظمت‌ او را بستاييد! 2 خداوند را آنچنانكه‌ سزاوار است‌ بپرستيد! در لباس‌ تقوي‌ و تقدس‌ او را سجده‌ كنيد!
3 صداي‌ خداوند از وراي‌ درياها شنيده‌ مي‌شود؛ او همچون‌ رعد مي‌غرد! صداي‌ او بر اقيانوسها طنين‌افكن‌ است‌! 4 صداي‌ خداوند پرقدرت‌ و باشكوه‌ است‌.
5 صداي‌ خداوند درختان‌ سرو را مي‌شكند. آري‌ درختان‌ سرو لبنان‌ را مي‌شكند 6 و كوه‌هاي‌ لبنان‌ را مي‌لرزاند و كوه‌ حرمون‌ را مانند گوساله‌ به‌ جست‌ و خيز وامي‌دارد.
7 صــداي‌ خداونـد رعـد و بـرق‌ ايجـاد مي‌كنـد، 8 دشتها را به‌ لرزه‌ در مي‌آورد و صحراي‌ قادش‌ را تكان‌ مي‌دهد. 9 صداي‌ خداوند درخت‌ بلوط‌ را مي‌لرزاند و برگهاي‌ درختان‌ جنگل‌ را به‌ زمين‌ مي‌ريزد. در خانه‌ خداوند، همه‌ جلال‌ و عظمت‌ او را مي‌ستايند.

10 خداوند بر آبهاي‌ عميق‌ فرمان‌ مي‌راند و تا به‌ ابد سلطنت‌ مي‌نمايد. 11 خداوند به‌ قوم‌ برگزيده‌ خود قدرت‌ مي‌بخشد و صلح‌ و سلامتي‌ نصيب‌ ايشان‌ مي‌كند.

راهنما



مزمور 29 . آواز خداوند

گاهي‌ صداي‌ خداوند در طوفان‌ هولناكي‌ بگوش‌ مي‌رسد كه‌ اشاره‌اي‌ است‌ بر اتفاقات‌ مهيب‌ آخر زمان‌.

 

  • مطالعه 1171 مرتبه
  • آخرین تغییرات در %ق ظ, %13 %508 %1394 %11:%بهمن
مطالب بیشتر از همین گروه « 30 تسبیح خداوند 28 درخواست کمک »