82 خدا در جماعت خدا

ترجمه قدیمی گویا

ترجمه قدیمی کتاب مزامیر

 



خدا در جماعت‌ خدا
مزمور آساف‌
خدا در جماعت‌ خدا ايستاده‌ است‌، در ميان‌ خدايان‌ داوري‌ مي‌كند: 2 «تا به‌ كي‌ به‌ بي‌انصافي‌ داوري‌ خواهيد كرد و شريران‌ راطرفداري‌ خواهيد نمود؟ سِلاه‌. 3 فقيران‌ و يتيمان‌ را دادرسي‌ بكنيد. مظلومان‌ و مسكينان‌ را انصاف‌ دهيد. 4 مظلومان‌ و فقيران‌ را برهانيد و ايشان‌ را از دست‌ شريران‌ خلاصي‌ دهيد.
5 «نمي‌دانند و نمي‌فهمند و در تاريكي‌ راه‌ مي‌روند و جميع‌ اساس‌ زمين‌ متزلزل‌ مي‌باشد. 6 من‌ گفتم‌ كه‌ شما خدايانيد و جميع‌ شما فرزندان‌ حضرت‌ اعلي‌. 7 ليكن‌ مثل‌ آدميان‌ خواهيد مرد و چون‌ يكي‌ از سروران‌ خواهيد افتاد!»
8 اي‌ خدا برخيز و جهان‌ را داوري‌ فرما زيرا كه‌ تو تماميِ امّت‌ها را متصرف‌ خواهي‌ شد.


ترجمه تفسيری

 


داور همه‌ دنيا
خدا در دادگاه‌ آسماني‌ ايستاده‌ است‌ تا قضات‌ را به‌ پاي‌ ميز محاكمه‌ بكشاند. 2 او به‌ قضات‌ اين‌ جهان‌ مي‌گويد: «تا به‌ كي‌ با بي‌انصافي‌ قضاوت‌ خواهيد كرد؟ تا به‌ كي‌ از مجرمين‌ جانبداري‌ خواهيد نمود؟ 3 از حقوق‌ بيچارگان‌ و يتيمان‌ دفاع‌ كنيد؛ به‌ داد مظلومان‌ و فقيران‌ برسيد. 4 ستمديدگان‌ و درماندگان‌ را از چنگ‌ ظالمان‌ برهانيد. 5 اما شما به‌ حماقت‌ رفتار مي‌نماييد و در جهل‌ و تاريكي‌ زندگي‌ مي‌كنيد، به‌ همين‌ جهت‌ اساس‌ اجتماع‌ متزلزل‌ است‌. 6 من‌ شما را «خدايان‌» خواندم‌ و لقب‌ «فرزندان‌ خداي‌ متعال‌» را به‌ شما دادم‌. 7 اما شما مانند هر انسان‌ ديگر خواهيد مرد و همچون‌ ساير رهبران‌ خواهيد افتاد.»

8 اي‌ خدا، برخيز و بر جهان‌ داوري‌ كن‌! زيرا تو همه‌ قومها را به‌ تصرف‌ در خواهي‌ آورد.

راهنما



مزامير 81 و 82 . خود كامگي‌ اسرائيل‌

بلايا و مصيبت‌هاي‌ اسرائيل‌ ناشي‌ از خودكامگي‌ آنها است‌. اگر آنها فقط‌ به‌ خدا گوش‌ فرا مي‌دادند، اوضاع‌ شكل‌ ديگري‌ به‌ خود مي‌گرفت‌. آناني‌ كه‌ به‌ بي‌انصافي‌ داوري‌ مي‌كنند، از ياد برده‌اند كه‌ در داوري‌ نهايي‌ پاسخگو مي‌باشند.

 

  • مطالعه 1121 مرتبه
  • آخرین تغییرات در %ق ظ, %13 %539 %1394 %11:%بهمن