64 حیاتم را از خوف دشمن نگاه دار

ترجمه قدیمی گویا

ترجمه قدیمی کتاب مزامیر

 



حياتم‌ را از خوف‌ دشمن‌ نگاه‌دار
براي‌ سالار مغنيان‌. مزمور داود
اي‌ خدا وقتي‌ كه‌ تضرع‌ مي‌نمايم‌، آواز مرا بشنو و حياتم‌ را از خوف‌ دشمن‌ نگاه‌دار! 2 مرا از مشاورت‌ شريران‌ پنهان‌ كن‌ و از هنگامة‌ گناهكاران‌. 3 كه‌ زبان‌ خود را مثل‌ شمشيرتيز كرده‌اند و تيرهاي‌ خود يعني‌ سخنان‌ تلخ‌ را بر زه‌ آراسته‌اند. 4 تا در كمينهاي‌ خود بر مرد كامل‌ بيندازند. ناگهان‌ بر او مي‌اندازند و نمي‌ترسند. 5 خويشتن‌ را براي‌ كار زشت‌ تقويّت‌ مي‌دهند. دربارة‌ پنهان‌ كردن‌ دامها گفتگو مي‌كنند. مي‌گويند: «كيست‌ كه‌ ما را ببيند؟» 6 كارهاي‌ بد را تدبير مي‌كنند و مي‌گويند: «تدبير نيكو كرده‌ايم‌.» و اندرون‌ و قلب‌ هر يك‌ از ايشان‌ عميق‌ است‌.
7 اما خدا تيرها بر ايشان‌ خواهد انداخت‌ و ناگهان‌ جراحت‌هاي‌ ايشان‌ خواهد شد، 8 و زبانهاي‌ خود را برخود فرود خواهند آورد و هر كه‌ ايشان‌ را بيند فرار خواهد كرد. 9 و جميع‌ آدميان‌ خواهند ترسيد و كار خدا را اعلام‌ خواهند كرد و عمل‌ او را درك‌ خواهند نمود. 10 و مرد صالح‌ در خداوند شادي‌ مي‌كند و بر او توكّل‌ مي‌دارد و جميع‌ راست‌دلان‌، فخر خواهند نمود.


ترجمه تفسيری

 


دعاي‌ محافظت‌
اي‌ خدا، به‌ ناله‌هاي‌ شكوه‌آميز من‌ گوش‌ كن‌ و جانم‌ را از دست‌ دشمنان‌ حفظ‌ فرما. 2 در مقابل‌ توطئه‌ بدكاران‌ كه‌ فتنه‌ برپا مي‌كنند، از من‌ محافظت‌ كن‌. 3و4 آنها زبان‌ خود را همچون‌ شمشير، تيز كرده‌اند و بجاي‌ تير و كمان‌ با سخنان‌ تلخ‌ مجهز شده‌اند تا در كمينگاه‌هاي‌ خود به‌ انسان‌ بي‌گناه‌ شبيخون‌ زنند. 5 آنها يكديگر را در انجام‌ دادن‌ نقشه‌هاي‌ شرورانه‌ خود تشويق‌ مي‌كنند. درباره‌ اينكه‌ كجا دامهاي‌ خود را كار بگذارند با هم‌ مشورت‌ مي‌نمايند، و مي‌گويند: «هيچ‌ كس‌ نمي‌تواند اينها را ببيند.» 6 آنها نقشه‌ شوم‌ طرح‌ مي‌كنند و مي‌گويند:«نقشه‌ ما نقصي‌ ندارد!» فكر و دل‌ انسان‌ چقدر حيله‌گر است‌!
7 اما خدا اين‌ بدكاران‌ را هدف‌ تيرهايش‌ قرار خواهد داد و آنها در يك‌ چشم‌ بهم‌ زدن‌ نقش‌ زمين‌ خواهند شد. 8 آري‌، آنها طعمه‌ سخنان‌ زشت‌ خود خواهند شد. كساني‌ كه‌ آنها را بينند با تمسخر سر خود را تكان‌ خواهند داد. 9 ايشان‌ خواهند ترسيد و در باره‌ كارهاي‌ خدا تفكر خواهند نمود و آنها را براي‌ ديگران‌ تعريف‌ خواهند كرد.

10 نيكان‌ در خداوند شادي‌ كنند و بر او توكل‌ نمايند؛ همه‌ پاكدلان‌ او را ستايش‌ كنند!

راهنما



مزمور 64 . دعاي‌ حاكي‌ از پناه‌ بردن‌ به‌ خدا

در اين‌ مزمور داود از كمين‌ دشمنان‌ به‌ خدا پناه‌ مي‌برد. او ايمان‌ دارد كه‌ در خداوند، ظفر خواهد يافت‌.

 

  • مطالعه 1083 مرتبه
  • آخرین تغییرات در %ق ظ, %13 %532 %1394 %11:%بهمن
مطالب بیشتر از همین گروه « 65 سرود تسبیح 63 جان من تشنه توست »