98 سرود تازه

ترجمه قدیمی گویا

ترجمه قدیمی کتاب مزامیر

 



سرود تازه‌
مزمور
براي‌ خداوند سرود تازه‌ بسراييد زيرا كارهاي‌ عجيب‌ كرده‌ است‌. دست‌ راست‌ و بازوي‌ قدّوس‌ او، او را مظّفر ساخته‌ است‌. 2 خداوند نجات‌ خود را اعلام‌ نموده‌، و عدالتش‌ را به‌ نظر امّت‌ها مكشوف‌ كرده‌ است‌. 3 رحمت‌ و امانت‌ خود را با خاندان‌ اسرائيل‌ به‌ ياد آورد. همه‌ اقصاي‌ زمين‌ نجات‌ خداي‌ ما را ديده‌اند.
4 اي‌ تمامي‌ زمين‌، خداوند را آواز شادماني‌ دهيد. بانگ‌ زنيد و ترنّم‌ نماييد و بسراييد. 5 خداوند را با بربط‌ بسراييد! با بربط‌ و با آواز نغمات‌! 6 با كَرِنّاها و آواز سرنا! به‌ حضور يهوه‌پادشاه‌ آواز شادماني‌ دهيد! 7 دريا و پري‌ آن‌ بخروشد! ربع‌ مسكون‌ و ساكنان‌ آن‌! 8 نهرها دستك‌ بزنند! و كوهها با هم‌ ترنّم‌ نمايند. 9 به‌ حضور خداوند زيرا به‌ داوري‌ جهان‌ مي‌آيد. ربع‌ مسكون‌ را به‌ انصاف‌ داوري‌ خواهد كرد و قومها را به‌ راستي‌.


ترجمه تفسيری

 


فرمانرواي‌ جهان‌
سرودي‌ تازه‌ در وصف‌ خداوند بسراييد؛ زيرا كارهاي‌ شگفت‌انگيز كرده‌ و دست‌ توانا و بازوي‌ مقدسش‌ او را پيروز ساخته‌ است‌. 2 خداوند پيروزي‌ خود را اعلام‌ نموده‌ و قدرت‌ نجاتبخش‌ خويش‌ را بر قومها آشكار ساخته‌ است‌. 3 او به‌ قوم‌ اسرائيل‌ وعده‌ داد كه‌ بر ايشان‌ رحمت‌ فرمايد، و به‌ وعده‌اش‌ وفا نمود. همه‌ مردم‌ دنيا پيروزي‌ رهايي‌بخش‌ خداي‌ ما را ديده‌اند.
4 اي‌ ساكنان‌ زمين‌، با شادي‌ خداوند را بستاييد؛ با صداي‌ بلند سرود بخوانيد و او را بپرستيد. 5و6 با نغمه‌ بربط‌ و كرنا و سرنا، خداوند را ستايش‌ كنيد؛ در حضور خداوند بانگ‌ شادي‌ برآوريد.

7 دريا و هر آنچه‌ كه‌ در آن‌ است‌، به‌ جوش‌ و خروش‌ آيد. زمين‌ و ساكنانش‌ سرود بخوانند. 8و9 نهرها دست‌ بزنند و كوه‌ها در حضور خداوند شادي‌ كنند؛ زيرا خداوند براي‌ داوري‌ جهان‌ مي‌آيد. او قومهاي‌ جهان‌ را با عدل‌ و انصاف‌ داوري‌ خواهد كرد.

راهنما
مزمور 98 : سرودي‌ در وصف‌ روز جلوس‌ خداوند مي‌باشد. سرود تازه‌ (آية‌ 1) در اين‌ مزمور احتمالاً يكي‌ از سرودهاي‌ آسماني‌ مذكور در مكاشفه‌ 5 : 9 - 14 مي‌باشد.

 

  • مطالعه 1073 مرتبه
  • آخرین تغییرات در %ب ظ, %13 %544 %1394 %12:%بهمن