چاپ کردن صفحه

گناه چیست؟

سخن خود را با سوالی آغاز می کنم آیا از بیماری می ترسید بیماریهایی همچون آنفلانزای خوکی یا آنفلانزای مرغی که جان بسیاری ازانسانها را چه کوچک و چه بزرگ در همین زمانهای اخیر از آنها گرفت؟ از بیماری سرطان چطور؟

سرطانی که از نوع بدخیم آن باشد که مثل خرچنگی ریشه در بدن دوانده جان آدمی را از او می گیرد وسالهاست که انسان با این بیماری دست و پنجه نرم می کند و چه بسا متخصصین بسیاری تلاش کرده اند که منشاء آن را کشف کنند و راه علاج آن را بدانند و هنوز هم موفق نشده اند و یا در رابطه با بیماری ام.اس که تمام اعصاب بدن را از کار می اندازد و شخص را فلج می کند و می بینیم امروزه بسیاری از جوانان با این بیماری دست به گریبان هستند و برای این بیماری نیز هنوز راه علاجی وجود ندارد.

امروز می خواهم شما را با بیماری دیگری که منشاء تمام بیماری های روحی و جسمی و روانی در دنیا بوده و می باشد آشنا کنم نام آن بیماری گناه است.

گناه منشاء تمام بیماری ها و بدبختی های انسان بوده و می باشد. گناه همچون سرطانی بدخیم تمام بدن یعنی روح و جسم و روان را مبتلا می سازد گناه هیولایی است که از سرطان و ام.اس هم بدتر می باشد. می دانید چرا؟ چون سرطان و یا بیماری ام.اس ویا بیماریهای دیگر فقط به جسم ما لطمه می زند اما گناه هم به جسم و هم به روح و هم به روان و هم به رابطه ما با خدا لطمه وارد می کند.

آیا تا به حال به گناه با این دید نگاه کرده بودید؟
روزی خدا خودش در دعا زشتی گناه را بر من آشکار کرد و این درست در زمانی بود که بیماریهایی همچون آنفلانزای خوکی و آنفلانزای مرغی در اروپا شایع شده وترس وجود همه را فرا گرفته بود و بسیاری از افراد از ترس جان خود دست به هر کاری می زدند تا مبادا مبتلا به این بیماریها شوند و دیگر راه شفایی برای آنها نباشد.

در اینجا لازم می بینم که موردی را با هم مرور کنیم و آن ترس انسانها از مسائل اطراف خود می باشد جالب است ما انسانها غالبا از چیزهایی می ترسیم که شاید تنها به جسم ما لطمه زده و این بدن فانی و از خاک سرشته شده ما را در معرض خطر قرار می دهد به طور مثال شاید مشکل مالی دارید و می ترسید. شاید ازوجود نوعی بیماری دردرون خود در رنج هستید و می ترسید. شاید در حل مشکلی به بن بست برخورد کرده اید و نگران می باشید. شاید مشکلات زناشویی دارید و نمی دانید که چه باید بکنید و اضطراب سراسر وجود شما را در برگرفته ولی بدانید که هیچکدام از این موارد نمی توانند به روح شما لطمه وارد کنند و رابطه شما را با خدا قطع نمایند اگر امروز در زندگی خود با این موارد ذکر شده روبرو هستید وعده خدا برای شما این است که:
((مترس چون من بر تمامی این موارد غالب آمده ام))
شاید الان این سوال را از خود بپرسید پس من از چه چیز باید بترسم و شاید هم اصلا نباید ترسی از چیزی در من باشد ببینیم که کلام خدا به ما چه می گوید. مسیح بسیار زیبا در کتاب متی باب 10 آیه 28 می فرماید:
((و از قاتلان جسم (شیطان و ارواح شریر) که قادر بر کشتن روح نیند بیم مکنید بلکه از او بترسید (خدا) که قادر است بر هلاک کردن روح و جسم را نیز در جهنم))

عزیزان، دنیای امروز ما مبتلا به بیماری سرطان یعنی گناه است و این را می دانیم که زمانی که یک بیماری در دنیا شیوع می یابد متخصصین می کوشند تا منشاء آن بیماری را کشف کرده و راه علاجی برای درمان آن پیدا نمایند تا بتوانند از شیوع بیشترآن بیماری جلوگیری کرده و افراد مبتلا به آن را درمان کنند.

خدا در کتابمقدس در پیدایش باب 3 آیه 1 منشاء گناه را برای ما بازگو کرده و راه علاج آن را هم در کتاب یوحنا باب 3 آیه 16 به ما نشان می دهد.
در کتاب پیدایش باب 1 آیه 26 می خوانیم که خدا آدم را به صورت خود و به شباهت خویش آفرید ودر آن زمان هیچ مرض و مرگی نیز وجود نداشت ولی در باب 3 پیدایش صحبت از حیوانی به نام مار می شود این همان شیطان است که منشاء تمامی گناهان بشر می باشد گناهانی که همچون بیماری سرطان و یا بیماریهای خطرناک دیگر جان انسانها را به تباهی و مرگ می کشاند .
زمانی که انسان گناه کرد رابطه او با خدای زنده قطع شد و همین امر باعث شد که انسان آن شادی و آزادیی را که در حضور خدا داشت را از دست بدهد ودر این دنیا سرگردان و دردمند و بی کس و اندوهگین بماند وهمین سرگردانی ها سبب ترس و تشویش واضطراب و نگرانی ها دروجود انسان شود و انسان را به نابودی و هلاکت برساند ومیبینیم که چطور شیطان هر روز بیشتر از پیش این انسان را در بند گناه و سپس هلاکت گرفتار می سازد .

اما درعین حال کتابمقدس به ما نشان میدهد که خدا راه علاجی را از قبل برای تمامی گناهان بشر در نظر داشت که این راه علاج در کتاب یوحنا باب 3 آیه 16 به آن اشاره می کند که:

((خدا جهان را اینقدر محبت نمود که پسر یگانه خود را داد تا هر که به او ایمان آورد هلاک نگردد بلکه تا حیات جاودانی یابد))

پس با خواندن این آیه متوجه می شویم که خدا پسر خویش را به زمین فرستاد و پسر با دادن جانش بر روی صلیب وریخته شدن خونش وسپس قیامش از مردگان ما را از هر نوع گناهی آزاد کرده شفا می بخشد چنانکه اشعیاء در باب 53 این کتاب می گوید:

(( لکن او غمهای ما را بر خود گرفت و دردهای ما را بر خویش حمل نمود و ما او را از جانب خدا زحمت کشیده و مضروب و مبتلا گمان بردیم و حال آنکه به سبب تقصیرهای ما مجروح و به سبب گناهان ما کوفته گردید و تادیب سلامتی ما بر وی آمد و از زخمهای او ما شفا یافتیم ))

اگر امروز در سرگردانی و ترس و ناامیدی و درد و خستگی ها می باشید بدانید که منشاء آن گناه است وشیطان می خواهد تا شما را نابود کند اما خدای محبت برای من و شما راهی را مهیا کرده و آن راه کسی و چیزی نیست جز عیسی مسیح خداوند که فرمود:

((من راه و راستی و حیات هستم هیچکس نزد پدرجز به وسیله من نمی آید))

پس حال که منشاء این بیماری و راه علاج آن را دانستیم بیایید از گناهان خود توبه کرده و از این بیماری مهلک که همچون بیماری خطرناکی در ما ریشه دوانده و وجود ما را تسخیر کرده با خون مسیح که داروی شفابخش ماست آزاد شویم.

با آرزوی موفقیت و سلامتی در طریق راستی و شادمانی برای شما عزیزانی که امروز حاضر شدید که مسیح را به قلب خود بپذیرید و در اثر قدمهای منجی خود گام بردارید. شاد و پیروز باشید.

  • مطالعه 2355 مرتبه

Twitter

Facebook

Google+